onsdag 27 maj 2009

Nattrapport


Position: llz=56.2247,012.5409,0
Paddeldistans:21.4km
Paddeltid:4h 41min

Jag och Andreas började dagen med renovering av våra roderlinor. Min gick av igår och Andreas roderlina började ge sig. Sedan drog vi snabbt förbi norr sidan av kullen. Jäkla va grant det är där, rekommenderas varmt. Passagen förbi kullens udde var lite blåsig kan man säga.. Har aldrig tagit i så här mycket under en paddling. Trötta och hungriga åt vi lite mer skräpmat i mölle. Mannen i kassan meddelade att en man i femtioårs åldern i vit kajak passerade mölle dagen innan oss, undrar vem det var. Nu är vi på vandrarhem. Tanken var att vi skulle sova i tält i anslutning till vandrarhemmet. Men vid 23tiden när jag skulle duscha inser vi att stormen stulit vårat tält. Det återfinns efter en liten stunds panikvirrande. En böjd stagpinne och ett par hål i delar av duken. Nu blir det sängen.

1 kommentar:

  1. Mannen i 50-årsåldern är min pappa Leif, som log uppskattningen av hans ålder.. pappa fyller 69 i oktober(!).

    SvaraRadera