måndag 1 juni 2009

Kvällsrapport


Position: llz=55.3488,013.3868,0
Smygehus
Distans:35km
Tid:6h 36min

Äntligen fick vi passera Falsterbokanalen och Smygehuk. Äntligen! Nu bär det sakta men säkert av i nordlig riktning. En halv grillad kyckling, potatissallad, melon, glass och en kaffe. Ibland känns det som jag äter och fikar mig igenom Sverige och inte bedriver kärvt expeditionsliv. Det gör inte så mycket. Solen stekte på ordentligt idag. Vilket gjorde att jag monterade på nackskyddet på min gamla trotjänare till keps. Tack käre mor för att du sydde ett tyg med kardborre som jag kan fästa i kepsen. Kepsen får bli dagens bild. Dagens absolut äckligaste vatten var utanför Trelleborgs golfklubb. Vi kom fram till att om vi välter i denna sörja och inte omedelbart avlider/löses upp så har den andre full befogenhet att göra lidandet kort. Tur vi inte välte.

2 kommentarer:

  1. Uppför snart, hehe... Tur att man har mamma <3. Tänker på er! Paddla på! Puss

    SvaraRadera
  2. gunilla andreasson2 juni 2009 kl. 11:07

    Hej. Vill se att du är brun när du kommer hem. Använd nackskyddet lagom mycket. Har precis pratat med Calle. De var på väg till Paris för en fika. Låter OK. kram gunilla

    SvaraRadera